vineri, 30 august 2013

Babele de la Ulmet








Trovantii de la Ulmet, comuna Bozioru.Un loc nu foarte departe de mine, doar ca am ales un traseu direct, pe jos, trecand prin satul Begu, catunele Baia, Predeal (ultimele doua sunt nelocuite), poiana Gosha, padure, catunul Matara (sunt doar sapte case )si in sfarsit satul Ulmet. Trovantii sunt situati aici  si se poate ajunge sa-i vedeti mergand pana in apropiere cu masina de la Buzau pe DN 10 (catre Brasov), in Magura faceti dreapta catre Parscov, mergeti catre Bozioru si exact cand iesiti din comuna Cozieni si intrati in  Bozioru treceti podul si faceti la stanga. 
A fost o tura pe cinste,  cu peisaje superbe, 12 ore mers dar si odihna in total, de mers pe poteci si drumuri demult timp neumblate, acum acoperite de vegetatie, pentru ca s-a rupt legatura dintre localitati . Din pacate, atunci cand am incercat sa urc mai multe fotografii am avut probleme si s-a blocat calculatorul . Asa ca voi pune in posturi separate imagini de prin locurile pe unde am trecut.
Credeam ca acesti trovanti sunt necunoscuti, m-am inselat, am intalnit doua cupluri venite special sa vada "Babele".

































7 comentarii:

  1. Foarte fain! Trebuie să ajung și eu acolo.

    RăspundețiȘtergere
  2. Super zona! Singura mea tristete este ca ai dat coordonatele, ca se vor gasi cativa destepti sa ia de acolo un trovant si sa-l faca fantana arteziana. Chit ca este gresie calcaroasa, argiloasa sau silicioasa si se va ,,topi,,. Dar cu romanii nu stii niciodata.
    Respect.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nota 10 Marius cu felicitari,cu ajutorul tau am facut si eu o excursie virtuala de toata frumusetea.In orice moment am avut senzatia ca aceste structuri parca sunt niste nave care vor sa-si ia zborul,au si o pozitie inclinata gata de plecare.Locurile care ni le arati din zona Buzau,incarcate de mister,de spiritualitate,poate putin cunoscute de catre romani,ar putea fi mediatizate mai bine pentru revitalizarea zonelor satesti.Chiar ai afirmat de 2 sate nelocuite,in zona asa de pitoreasca.

    RăspundețiȘtergere
  4. 'cu peisaje superbe'

    Minunat! Grozava penultima poza! Jos palaria!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte foarte fain. Bine ca ai pus multe poze... Clar un loc unde m-as invarti cateva zile...

    RăspundețiȘtergere
  6. Superb. Cate bogatii si frumuseti sunt in aceasta tarisoara de care, unii dintre noi, habar n-au. O duminica frumoasa si o toamna bogata va doresc.

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc frumos tuturor! Cand aveti "timp liber" si treceti prin zona nu ocoliti Babele!
    @Viorel Irascu -m-am gandit de cateva zeci de ori daca sa pun sau nu locatia exacta....Adevarul e ca asezarea unor trovanti rotunzi ( de dimensiuni rezonabile, se intelege) la portile caselor e o veche traditie in zona. Ceva mistic,legat de oul primordial, ca aduce noroc gospodariei. Iar trovantii uriasi, cu forme mai ciudate cum sunt cei de sus pot aduce blesteme, necazuri si belele celor care-i muta pentru ca au deranjat spiritele impietrite. Asa ca tot ce se putea transporta cu caruta s-a cam terminat de carat de acum cateva zeci de ani.
    Pe de alta parte, Babele de la Ulmet nu mai pot fi ascunse, sunt popularizate si in presa dar si pe internet, ar trebui sa fie incluse intr-o arie protejata cumva si asta tine de autoritati daca vor sa faca un ban din asta vreodata. Una din familiile cu care m-am intalnit era straina, vorbeau o limba slava, deci vin si strainii sa le vada.

    RăspundețiȘtergere